L-R

23 DE XUNETU

L-R son les sigles so les que podemos atopar a Leticia Baselgas y a Rubén Bada, dúu asturianu que practica lo qu’ellos mesmos definen como post-folk asturianu. Y ye que combinar los ritmos y les estructures del baille tradicional asturianu con soníos fronterizos cercanos al blues o’l rock. Ye daqué qu’a priori s’antoxa complicáu pero que L-R resuelven de manera maxistral creando daqué nuevu, distintu y tremendamente adictivu.

María Arnal i
Marcel Bagés

23 DE XUNETU

Cuando Maria Arnal i Marcel Bagés entamaren de nuevu, sabíen que l’aire soplaba -¡y cómo soplaba!- de cara. Pero tamién qu’el so segundu álbum, CLAMOR (Fina Estampa, 2021), yera (ye) un milagru: una fábula contra-pandémica que reivindica la nuesa mesma vulnerabilidá; una (hiper) utopía de pop mutante qu’anueva por completu l’imaxinariu sonoru de 45 celebros y 1 corazón (2017) y que foi reconocíu meyor discu nacional de 2021 en diarios (El Periódicu, Ara), revistes musicales (Rockdelux, EfeEme, Alta Fidelidá) y webs especializaes (Crazyminds, Indienauta, Eargasm).

CoL su productor, David Soler, alzáu de facto en tercer componente del dúu, Maria i Marcel cuayen en directu la terrible intensidá emocional d’una obra que, amás, algamó’l Top3 en Mondo Sonoro, ABC o Enderrock y nun baxó del Top5 inclusive naquelles publicaciones que, como Jenesaispop, entemecen nes sos llistes del añu referencies nacionales ya internacionales. Empecipiada’l pasáu mes d’abril en Barcelona con trés sold-outs nel Teatre Tívoli (Barcelona), la so xira recaló en teatru -Victoria Eugenia (Donostia), Auditoriu de Galicia (Santiago)-, cites ineludibles del circuitu branizu como La Mar de Músicas (Cartaxena), Tomavistas (Madrí) o Jardins de Pedralbes (Barcelona) ya inclusive festivales onde se pudo baillar (Vida, BBK Live, Primavera Weekender), dexando al so pasu crítiques estraordinaries y un públicu trescaláu. Tamién en Milán y Lugano, onde, a final de xunetu, celebraron dos actuaciones memorables.

Cincuenta conciertos dempués y col espectáculu en plenitú, CLAMORse siente más fondu que nunca. La maxa d’una revelación, la fuerza de la esperanza.

Ghetto
Kumbé

23 DE XUNETU

Ghetto Kumbé, axunta en Bogotá 3 grandes músicos de la mariña Caribe de Colombia: Edgardo “Guajiro” Garcés, Andrés “DocKey” Mercado y Juan Carlos “Chongo” Puello. Esti combu de bruxos, percusionistas, viaxó pel mundu con grupos como Sidestepper o La 33 antes de crear el so propiu proyectu ya invocar los públicos del mundu enteru y los espíritos de la rumba dixital y consiente. Ye imposible aguantar a los sos rituales electrónicos/transe. La culpa tienla la so poderosa base de percusiones, de Afro-House caribeñu y los ritmos afro-colombianos influyíos polos ritmos tradicionales d’África del Oeste.

Inspiráu polos distintos movimientos revolucionarios que remanecen en tol mundu nos últimos años y de la realidá social en Colombia, Ghetto Kumbé ye visceral, comprometíu y rebelde. A midía que denuncia, colos sos ritmos frenéticos, les desigualdaes y los abusos de gobiernos corruptos, mientres de la mesma seduz a los oyentes por que se xunan a la llucha. El baille entemez con un espertar de conciencia pa crear una comunidá global, onde los familiares, amigos y estraños xúntense al traviés d’un amor común pola música p’activar un cambeu ente ellos.

Col so usu de motivos musicales d’África y de la mariña caribeña de Colombia como la gaita, voces que llamen y respuenden, y una variedá de tambores y ritmos, xuntu cola elegante producción electrónica de Tech/House, Ghetto Kumbé crea un paisaxe sonoro afro-futurista con lletres que motiven, alcen ya inspiren. El so primera single del álbum, “Vamo a Dale Duro”, ye una crítica fluorescente de la división inxusta ente los probes y los ricos, la creciente prominencia de políticos puercos, y l’ética del sistema capitalista, mientres afala a la xente por que se pongan de pies y lluchen por una esistencia digna. El tonu del álbum va camudando fluidamente ente pistes qu’inclúin cantares ancestrales, voces fondes y resonantes, ya himnos que te llevanten ya inspiren, amás de collaboraciones de Melanie, l’artista ascendente de la isla de Reunión, y Kombilesa Mi, la banda de folk/hip-hop de Palenque.

El Cuerpo
del Disco

23 DE XUNETU

Yayo y Eloi son hermanos, compostelanos y residentes en Madrid. Ellos son los DJs y promotores d’El cuerpu del Discu, la fiesta qu’ayudó a traer al presente madrilanu la fiebre peles nueches risonderes, el fervor pola música disco y la so correspondencia física nos cuerpos de los asistentes: baillar como síntoma de la nueche.

Nes sos sesiones caben dende discu orquestal, boogie, house y Hi-NRG hasta producciones electróniques actuales y de los 80. Anguaño tienen residencies mensuales en Café Berlín, la Sala El Sol y la Sala El Sótanu, y más esporádiques en Sala Siroco. El so percorríu empezó nel Rolling Dancie & Burger, la histórica pista de patinaxe de la Estación de Chamartín onde llevaron a sesiones roller multitudinaries Amás, son parte del equipu de les esitoses fiestes Fantasma y La Casa del Ácido.

En xineru 2018 fueron programadores d’una de les nueches del festival Absolut Manifesto.